Contract educațional

RO M Â N I A ŞCOALA GIMNAZIALA , COMUNA OITUZ Str Principala, Nr 90, Com. Oituz, jud. Bacău Cod fiscal: 29157160 tel./fax: 0234/337017 e-mail: scg_oituz2@yahoo.com / scg.oituz2@gmail.com web: http://scoli.didactic.ro/scoala-gimnaziala-oituz https://scoalagimnazialaoituz.blogspot.ro/ ANEXA 2 la Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar Având în vedere prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat prin OMEN nr. 5079/2016, ale Legii nr. 272/2004, privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, Se încheie prezentul: CONTRACT EDUCAŢIONAL ŞCOALĂ – FAMILIE I. Părţile semnatare: 1. ŞCOALA GIMNAZIALĂ OITUZ, cu sediul în comuna Oituz, judeţul Bacău, reprezentată prin director, prof. Boghiu Mihaela. 2. Beneficiarul indirect, dna/dl. ........................................... .................... în calitate de reprezentant legal al elevului, cu domiciliul în.......................................................................................................................................... 3. Beneficiarul direct al educaţiei, ................................................................................................. elev. II. Scopul contractului: asigurarea condiţiilor optime de derulare a procesului de învăţământ prin implicarea şi responsabilizarea părţilor implicate în educaţia beneficiarilor direcţi ai educaţiei. III. Drepturile părţilor: drepturile părţilor semnatare ale prezentului contract sunt cele prevăzute în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar şi în Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ. IV. Părţile au cel puţin următoarele obligaţii: 1. Școala se obligă: a) să asigure condiţiile optime de derulare a procesului de învăţământ; b) să răspundă de respectarea condiţiilor şi a exigenţelor privind normele de igienă şcolară, de protecţie a muncii, de protecţie civilă şi de pază contra incendiilor în unitatea de învăţământ; c) să ia măsuri pentru aplicarea de sancţiuni pentru abaterile disciplinare săvârşite de personalul unităţii de învăţământ, în limita prevederilor legale în vigoare; d) să ia măsuri pentru aplicarea de sancţiuni pentru abaterile disciplinare săvârşite de elevi, în limita prevederilor legale în vigoare; e) personalul din învăţământ trebuie să aibă o ţinută morală demnă, în concordanţă cu valorile educaţionale pe care le transmite elevilor şi un comportament responsabil; f) personalul din învăţământ are obligaţia să sesizeze, la nevoie, instituţiile publice de asistenţă socială/educaţională specializată, direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului în legătură cu aspecte care afectează demnitatea, integritatea fizică şi psihică a elevului/copilului; g) personalul din învăţământ trebuie să dovedească respect şi consideraţie în relaţiile cu elevii şi cu părinţii/reprezentanţii legali ai acestora; h) personalului din învăţământ îi este interzis să desfăşoare acţiuni de natură să afecteze imaginea publică a elevului, viaţa intimă, privată şi familială a acestuia; i) personalului din învăţământ îi este interzis să aplice pedepse corporale, precum şi să agreseze verbal sau fizic elevii şi/sau colegii. j) se interzice personalului didactic să condiţioneze evaluarea elevilor sau calitatea prestaţiei didactice la clasă de obţinerea oricărui tip de avantaje de la elevi sau de la părinţii/aparţinătorii/reprezentanţii legali ai acestora. k) sunt interzise activităţile care încalcă normele de moralitate şi orice activităţi care pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică sau psihică a copiilor şi a tinerilor, respectiv a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi activităţile de natură politică şi prozelitismul religios. 2. Beneficiarul indirect -părintele/reprezentantul legal al elevului are următoarele obligaţii: a) obligaţia de a asigura frecvenţa şcolară a elevului în învăţământul obligatoriu şi de a lua măsuri pentru şcolarizarea elevului, până la finalizarea studiilor; b) la înscrierea copilului/elevului în unitatea de învăţământ, părintele/tutorele/susţinătorul legal are obligaţia de a prezenta documentele medicale solicitate, în vederea menţinerii unui climat sănătos la nivel de grupă/clasă pentru evitarea degradării stării de sănătate a celorlalţi elevi/preşcolari din colectivitate/unitatea de învăţământ; c) părintele/tutorele/susţinătorul legal al elevului are obligaţia ca, cel puţin o dată pe lună, să ia legătura cu educatoarea/învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul preşcolar/profesorul pentru învăţământul primar/profesorul diriginte pentru a cunoaşte evoluţia copilului/elevului; d) părintele/tutorele/susţinătorul legal al elevului răspunde material pentru distrugerile bunurilor din patrimoniul şcolii, cauzate de elev; e) să respecte prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ; h) părintelui/tutorelui/susţinătorului legal îi sunt interzise agresarea fizică, psihică, verbală a personalului unităţii de învăţământ. 3. Beneficiarul direct- elevul are următoarele obligaţii: a) de a se pregăti la fiecare disciplină/modul de studiu, de a dobândi competenţele şi de a-şi însuşi cunoştinţele prevăzute de programele şcolare; b) de a frecventa cursurile, în cazul beneficiarilor primari ai educaţiei din învăţământul de stat cu frecvenţă; c) de a purta semnul distinctiv al unităţii şcolare – uniforma şcolară stabilită de unitatea de învăţământ; d) de a avea asupra sa zilnic carnetul de elev; e) de a respecta regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ, regulile de circulaţie, normele de securitate şi de sănătate în muncă, de prevenire şi de stingere a incendiilor, normele de protecţie a mediului; f) de a nu distruge documentele şcolare, precum cataloage, carnete de elev, foi matricole, documente din portofoliu educaţional; g) de a nu deteriora bunurile din patrimoniul unităţii de învăţământ (materiale didactice şi mijloace de învăţământ, cărţi de la biblioteca şcolii ,mobilier şcolar, mobilier sanitar, spaţii de învăţământ); h) de a nu aduce sau difuza, în unitatea de învăţământ, materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa; i) de a nu organiza/participa la acţiuni de protest, care afectează desfăşurarea activităţii de învăţământ sau care afectează participarea la programul şcolar; j) de a nu deţine/consuma/comercializa, în perimetrul unităţii de învăţământ şi în afara acestuia, droguri, substanţe etnobotanice, băuturi alcoolice, ţigări; k) de a nu introduce şi/sau face uz în perimetrul unităţii de învăţământ orice tipuri de arme sau alte produse pirotehnice cum ar fi muniţie, petarde, pocnitori, brichete etc., precum şi sprayuri lacrimogene, paralizante sau altele asemenea care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică a beneficiarilor direcţi ai educaţiei şi a personalului unităţii de învăţământ; l) de a nu poseda şi/sau difuza materiale care au un caracter obscen sau pornografic; m) de a nu aduce jigniri şi de a nu manifesta agresivitate în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul unităţii de învăţământ sau de a leza în orice mod imaginea publică a acestora; n) de a nu provoca/instiga/participa la acte de violenţă în unitate şi în afara ei; o) de a nu părăsi incinta şcolii în timpul pauzelor sau după începerea cursurilor, fără avizul profesorului de serviciu sau a învăţătorului/institutorului/profesorului pentru învăţământul primar/profesorului diriginte. V. Durata contractului: prezentul contract se încheie, pe durata nivelelor de învăţământ primar şi gimnazial secundar (de la clasa pregătitoare la clasa a VIII-a). VI. Alte clauze:. 1. Orice neîntelegere dintre părți se poate soluționa pe cale amiabilă, în cadrul Consiliului profesorilor clasei, al Consiliului Profesoral al unității de învățământ. 2. Părțile semnatare înțeleg că nerespectarea angajamentelor proprii poate implica schimbări de atitudine ale celorlalte părți. 3. Personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar, precum și cel de conducere din cadrul unității de învățământ, răspund disciplinar conform art. 280 din Legea nr. 1/2011 – Legea Educației Naționale, cu modificările și completările ulterioare, pentru încălcarea obligațiilor ce le revin potrivit prezentului contract, Contractul Individual de Muncă, Regulamentul de Organizare și Funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, și pentru încălcarea normelor de comportare care dăunează interesului și prestigiului instituției. 4. Nerespectarea, de către elev a prezentului contract atrage după sine punerea abaterilor săvârșite de către acesta, în discuția Consiliului Elevilor, a Consiliului profesorilor clasei și a Consiliului Profesoral, urmată de aplicarea sancțiunilor disciplinare prevăzute în Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ și a Regulamentului de Ordine Interioară în conformitate cu procedura specifică în acest sens. 5. Prezentul acord încetează de drept în următoarele cazuri: a) în cazul în care părintele semnatar decade din drepturile părintești, urmând a se încheia un nou contract cu celălalt părinte al elevului sau cu reprezentantul legal al acestuia; b) în cazul transferului elevului la altă unitate de învățământ; c) în situația încetării activității unității de învățământ; d) în alte cazuri prevăzute de lege. Încheiat azi, ....................., în două exemplare, în original, pentru fiecare parte. Am luat la cunoştinţă, Unitatea şcolară, Învăţător/Diriginte Părinte/Reprezentant legal elev, Director, prof. M. Boghiu .......................................... .................................................

Comentarii

Postări populare