REGULAMENTUL INTERN
COD REG.01
1.
LISTA RESPONSABILILOR CU ELABORAREA, VERIFICAREA ŞI APROBAREA EDIŢIEI/ REVIZIEI
Ediţia/ Revizia Operaţiunea Numele şi prenumele Funcţia Data Semnătura
Ediţia 1 Elaborat Prof. Mihaela BOGHIU Comisie RI,
Director septembrie 2017
Verificat Prof. Dan BOTEZATU Preşedinte CSCIM septembrie 2017
Aprobat Prof. Mihaela BOGHIU Director
Notă: Acest document conţine informaţii care sunt proprietatea Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău şi este destinat utilizării exclusive pentru propriile cerinţe. Utilizarea integrală sau parţială a acestei proceduri în orice scop sau activitate sau reproducerea parţială sau integrală în orice publicaţie şi prin orice procedeu (electronic, mecanic, fotocopiere, microfilmare etc) este interzisă fără acordul scris al Directorului Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău.
2. SITUAŢIA EDIŢIILOR ŞI A REVIZIILOR ÎN CADRUL EDIŢIILOR
Ediţia/ Revizia Componenta revizuită Data aplicării
Ediţia 1 Regulamentul complet
3. LISTA DE DIFUZARE
Scopul difuzării Ex.
nr. Compar-
timent Funcţia Nume şi prenume Data primirii Semnătura
3.1 Arhivare 1 CSCIM Secretar CSCIM Prof. Elena-Nicoleta ŞRAER
3.2 Evidenţă 2 Secretariat Secretar şef Felicia LAZĂR
3.3 Aplicare 3 CEAC Toate Cf. Listei de difuzare ataşate
3.4 Informare 4 Toate Toate Afişare la sediu
4. SCOPUL
Scopul prezentei proceduri este de:
- a stabili drepturile şi obligaţiile salariaţilor Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău;
- a da asigurări cu privire la existenţa documentaţiei adecvate derulării activităţii;
- de a asigura continuitatea activităţii, inclusiv în condiţii de fluctuaţie a personalului;
- de a sprijini auditul şi/ sau alte organisme abilitate în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe director, în luarea deciziei.
5. DOMENIUL DE APLICARE
Regulamentul se aplică în cadrul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău, pentru asigurarea drepturilor şi obligaţiilor salariaţilor Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău şi ale Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău.
Prezentul regulament este un regulament de organizare şi funcţionare care se aplică în activitatea tuturor angajaţilor şi a celorlalte categorii de persoane interesate.
5.1. Date de intrare
cerinţele legale (legi, hotărâri de guvern, ordine ale miniştrilor, decizii ale Directorului etc) şi cerinţe reglementate (standarde, normative aplicabile);
procesele care se desfăşoară în cadrul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău;
competenţa personalului implicat în desfăşurarea activităţilor;
resurse financiare alocate.
5.2. Date de ieşire
Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău funcţională.
5.3. Indicator de performanţă:
- Drepturi şi obligaţii stabilite;
- Organigrama.
6. DOCUMENTE DE REFERINŢĂ
6.1. Legea educaţiei naţionale nr.1/2011 (cu modificările şi completările ulterioare);
6.2. Legea nr. 87/ 2006 pentru aprobarea O.U.G. nr. 75/ 2005 privind asigurarea calităţii educaţiei (cu modificările şi completările ulterioare)
6.3. Legea nr. 53/ 2003 – Codul muncii (republicată, cu modificările şi completările ulterioare)
6.4. H.G. nr. 1534/ 2008 privind aprobarea Standardelor de referinţă şi a indicatorilor de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar
6.5. OMEN nr. 5079/ 2016 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar
6.6. OMEN nr. 4619/ 2014 pentru aprobarea Metodologiei – cadru de organizare şi funcţionare a Consiliului de Administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar
6.7. OSGG 400/ 2015 pentru aprobarea Codului controlului intern/ managerial pentru entităţile publice (cu modificările şi completărie ulterioare).
6.8. SR EN ISO 9001:2015
6.9. SR EN ISO 19011:2011
6.10. SR ISO IWA 2:2009
6.11. Contractul colectiv de muncă unic la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar
7. DEFINIŢII ŞI ABREVIERI
Nr.
crt. Termenul Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul
1 Control intern Ansamblul politicilor şi procedurilor concepute şi implementate de către managementul şi personalul entităţii publice, în vederea furnizării unei asigurări rezonabile pentru: atingerea obiectivelor entităţii publice într-un mod economic, eficient şi eficace; respectarea regulilor externe şi a politicilor şi regulilor managementului; protejarea bunurilor şi a informaţiilor; prevenirea şi depistarea fraudelor şi greşelilor; calitatea documentelor de contabilitate şi producerea în timp util d einformaţii de încredere, referitoare la segmentul financiar şi de management..
2 Competenţă Capacitatea de a lua decizii, în limite definite, pentru realizarea activităţilor specifice postului
3 Responsabilitate Obligaţia de a îndeplini sarcinile şi a se înscrie în limitele ariei de competenţă
4 Raportare Obligaţia de a informa asupra îndeplinirii sarcinilor
7 Calitatea educaţiei Ansamblul de caracteristici ale unui program de studiu şi ale furnizorului acestuia, prin care sunt îndeplinite aşteptările beneficiarilor precum şi standardele de calitate.
8 Asigurare internă a calităţii Activităţile de autoevaluare, standardele, normele, măsurile, procedurile stabilite de organizaţia furnizoare de educaţie în vederea obţinerii, menţinerii şi îmbunătăţirii calităţii programelor de studiu.
Abrevierea Termenul abreviat
A Aprobare
Ah Arhivare
Ap Aplicare
CA Consiliul de Administraţie
CEAC Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii
CSCIM Comisia de monitorizare
D Decide
E Elaborare
Ev Evidenţă
Ex Execută
ISJ Inspectoratul şcolar judeţean
ROF Regulamentul de Organizare şi Funcţionare
RI Regulamentul Intern
RP Responsabil de proces
SCT Secretariat
V Verificare
8. DESCRIEREA ACTIVITĂŢII
8.1. Consideraţii generale
Art.1. Regulamentul Intern constituie un sistem unitar de norme obligatorii pentru personalul didactic (personalul didactic de conducere, personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar) şi personalul nedidactic din Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău, precum şi pentru beneficiarii primari ai educaţiei şi formării profesionale (preșcolari și elevi) şi pentru reprezentanții legali ai acestora.
Art.2. Dispoziţiile prezentului regulament vor fi interpretate şi aplicate în concordanţă cu Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, Convenţia cu privire la drepturile copilului, Convenţia Europeană a Drepturilor Omului, Carta Socială Europeană şi Carta Drepturilor Fundamentale ale Uniunii Europene, cu Carta Limbilor Minoritare şi Regionale, cu prevederile Constituţiei României, precum şi cu prevederile celorlalte acte normative generale şi speciale incidente.
Art.3. Respectarea Regulamentului Intern al Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău este obligatorie pentru întregul personal, pentru toţi elevii şcolii şi părinţii acestora, precum şi pentru alte categorii de persoane care, direct sau indirect, intră sub incidenţa normelor pe care acesta le conţine. Nerespectarea Regulamentului Intern constituie abatere și se sancționează conform prevederilor legale.
Art.4. (1) Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău este acreditată şi face parte din reţeaua şcolară naţională care se constituie în conformitate cu prevederile legale.
(2) Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău are personalitate juridică (PJ) cu următoarele elemente definitorii:
a) act de înfiinţare;
b) dispune de patrimoniu în administrare;
c) cod de identitate fiscală (CIF);
d) cont în Trezoreria Statului;
e) ştampilă cu stema României, cu denumirea ministerului de resort şi cu denumirea exactă a Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău.
(3) Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău are conducere, personal şi buget proprii, întocmeşte situaţiile financiare şi dispune, în limitele şi codiţiile prevăzute de lege, de autonomie instituţională şi decizională.
(4) Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău are în subordine structuri şcolare arondate:
- Şcoala Gimnazială Ferăstrău
- Grădiniţa cu program normal nr. 2 Oituz, aflată lângă şcoala coordonatoare
- Grădiniţa cu program normal nr. 3 Oituz
- Grădiniţa cu program normal Marginea
- Grădiniţa cu program normal Călcâi
- Grădiniţa cu program normal Ferăstrău
- Grădiniţa cu program normal Poiana Sărată
8.2. Personalul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău
Art.5. (1) În Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău, personalul este format din personal didactic, care poate fi didactic de conducere, didactic de predare şi instruire practică, didactic-auxiliar şi personal nedidactic.
(2) Selecţia personalului didactic şi a celui nedidactic din unităţile de învăţământ se face prin concurs/ examen, conform normelor specifice.
(3) Angajarea personalului didactic de predare, didactic auxiliar şi nedidactic în Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău se realizează prin încheierea contractului individual de muncă cu Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău, prin reprezentantul său legal - Directorul.
(4) Personalul din învăţământul preuniversitar trebuie să îndeplinească condiţiile de studii cerute pentru postul ocupat şi să fie apt din punct de vedere medical.
(5) Personalul din învăţământul preuniversitar trebuie să aibă o ţinută morală demnă, în concordanţă cu valorile pe care trebuie să le transmită elevilor, o vestimentaţie decentă şi un comportament responsabil.
(6) Personalului din învăţământul preuniversitar îi este interzis să desfăşoare acţiuni de natură să afecteze imaginea publică a elevului, viaţa intimă, privată şi familială a acestuia.
(7) Personalului din învăţământul preuniversitar îi este interzis să aplice pedepse corporale, precum şi să agreseze verbal, fizic sau emoţional elevii şi/ sau colegii.
(8) Personalul din învăţământul preuniversitar are obligaţia de a veghea la siguranţa elevilor, în incinta Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău, pe parcursul desfăşurării programului şcolar şi a activităţilor extracurriculare/ extraşcolare.
(9) Personalul din învăţământul preuniversitar are obligaţia să sesizeze, după caz, instituţiile publice de asistenţă socială/ educaţională specializată, direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului în legătură cu orice încălcări ale drepturilor copilului/ elevului, inclusiv în legătură cu aspecte care îi afectează demnitatea, integritatea fizică şi psihică.
(10) Structura de personal si organizarea acestuia se stabilesc prin organigramă, prin statele de funcţii şi prin proiectul de încadrare ale Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău.
(11) Prin organigrama Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău se stabilesc: structura de conducere şi ierarhia internă, organismele consultative, catedrele, comisiile şi celelalte colective de lucru, compartimentele de specialitate sau alte structuri funcţionale prevăzute de legislaţia în vigoare.
(12) Organigrama se propune de către director la începutul fiecărui an şcolar, se aprobă de către Consiliul de Administraţie şi se înregistrează ca document oficial la secretariatul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău. V. Anexa REG.01-A1-Organigrama.
Art.6. (1) Coordonarea activităţiii structurilor Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău se realizează de către un coordonator numit, de regulă, dintre cadrele didactice titulare, prin hotărâre a Consiliului de administraţie, la propunerea Directorului.
(2) La nivelul structurilor arondate Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău se pot constitui colective de lucru proprii, care sunt integrate în organismele corespunzătoare de la nivelul unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică.
Art.7. (1) Personalul didactic de predare este organizat în catedre/ comisii metodice şi în colective/ comisii de lucru pe diferite domenii de activitate, în conformitate cu normele legale în vigoare şi cu prevederile prezentului regulament.
(2) Personalul didactic auxiliar este organizat în compartimente de specialitate care se află în subordinea directorului/ directorului adjunct, în conformitate cu Organigrama Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău.
(3) La nivelul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău funcţionează următoarele compartimente de specialitate: Secretariat, Financiar-Contabil, Administrativ.
8.2.1. Personalul didactic
Art.8. (1) Personalul didactic are drepturile şi obligaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, de contractele colective de muncă aplicabile şi de prezentul regulament.
(2) Pentru încadrarea şi menţinerea într-o funcţie didactică de conducere, de predare şi instruire practică sau într-o funcţie didactică auxiliară, personalul didactic are obligaţia să prezinte un certificat medical, eliberat pe un formular specific elaborat de ministerul de resort şi Ministerul Sănătăţii.
(3) Personalul didactic are obligaţia de a participa la activităţi de formare continuă, în condiţiile legii.
(4) Se interzice personalului didactic de predare să condiţioneze evaluarea elevilor sau calitatea prestaţiei didactice la clasă de obţinerea oricărui tip de avantaje de la elevi sau de la reprezentanţii legali ai acestora. Astfel de practici, dovedite de organele abilitate, se sancţionează conform legii.
(5) În Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău se organizează permanent, pe durata desfăşurării cursurilor, serviciul pe şcoală al cadrelor didactice, în zilele în care acestea au mai puţine ore de curs. Numărul şi atribuţiile profesorilor de serviciu se vor stabili în funcţie de dimensiunea perimetrului şcolar, de numărul elevilor şi de activităţile specifice care se organizează în Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău.
8.2.2. Personalul nedidactic
Art.9. (1) Personalul nedidactic îşi desfăşoară activitatea în baza prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii, republicat, cu modificările şi completările ulterioare şi ale contractelor colective de muncă aplicabile.
(2) Organizarea şi desfăşurarea concursului de ocupare a posturilor nedidactice dintr-o unitate de învăţământ sunt coordonate de director. Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ aprobă comisiile de concurs şi validează rezultatele concursului.
(3) Angajarea personalului nedidactic în unităţile de învăţământ cu personalitate juridică se face de către director, cu aprobarea Consiliului de Administraţie, prin încheierea contractului individual de muncă.
(4) Activitatea personalului nedidactic este coordonată, de regulă, de administratorul de patrimoniu.
(5) Programul personalului nedidactic se stabileşte de către administratorul de patrimoniu potrivit nevoilor unităţii de învăţământ şi se aprobă de către Directorul/ Directorul adjunct al Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău.
(6) Administratorul de patrimoniu stabileşte sectoarele de lucru ale personalului de îngrijire. În funcţie de nevoile unităţii, directorul poate solicita administratorului de patrimoniu schimbarea acestor sectoare.
(7) Administratorul de patrimoniu nu poate folosi personalul subordonat în alte activităţi decât cele necesare unităţii de învăţământ.
(8) Administratorul de patrimoniu sau, în lipsa acestuia, altă persoană din cadrul compartimentului administrativ, desemnat de către director, trebuie să se îngrijească, în limita competenţelor, de verificarea periodică a elementelor bazei materiale a Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău, în vederea asigurării securităţii copiilor/ elevilor/ personalului din unitate.
8.3. Evaluarea personalului din Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău
Art.10. (1) Evaluarea personalului didactic se face conform legislaţiei în vigoare. Se aplică Procedura privind evaluarea performanţelor individuale ale personalului didactic şi didactic auxiliar cod PO.CA.02.
(2) Evaluarea personalului nedidactic se face la sfârşitul anului calendaristic conform prevederilor legale, în baza fişei postului. Se aplică Procedura privind evaluarea performanţelor individuale ale personalului nedidactic cod PO.CA.03.
8.4. Răspunderea disciplinară a personalului din Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău
Art.11. (1) Personalul didactic răspunde disciplinar conform Legii educaţiei naţionale nr.1/ 2011, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Personalul nedidactic răspunde disciplinar în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/ 2003 – Codul Muncii, republicat, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Pentru toate categoriile de personal se aplică Procedura privind abaterile disciplinare cod PS.05.
8.5. Disciplina muncii. Drepturile şi obligaţiile Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău şi ale personalului Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău
8.5.1. Drepturi şi obligaţii ale Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău
Art.12. În scopul organizării corespunzătoare a muncii şi a creării condiţiilor optime pentru desfăşurarea normală a întregii activităţi a Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău precum şi pentru întărirea ordinii şi disciplinei în toate structurile organizaţionale, Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău are, în principal, următoarele drepturi:
- să stabilească organizarea şi funcţionarea Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău;
- să stabilească atribuţiile corespunzătoare pentru fiecare salariat, în funcţie de natura postului ocupat;
- să dea dispoziţii legale cu caracter obligatoriu pentru fiecare salariat în parte;
- să exercite în permanenţă controlul asupra modului de îndeplinire de către fiecare salariat a sarcinilor sale de serviciu prevăzute în fişa postului;
- să constate săvârşirea abaterilor disciplinare şi să aplice sancţiunile corespunzătoare potrivit legii.
Art.13. Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău îi revin, în principal, următoarele obligaţii:
- asigurarea conduitei corecte faţă de toţi salariaţii;
- respectarea principiului nediscriminării şi înlăturării oricărei forme de încălcare a demnităţii;
- garantarea protecţiei, igienei şi securităţii muncii;
- garantarea aplicării tuturor prevederilor legale în materia dreptului muncii şi asigurarea informării salariaţilor despre aceste proceduri;
- garantarea asigurării procedurii de soluţionare a cererilor sau reclamaţiilor salariaţilor în conformitate cu prevederile contractului colectiv de muncă şi a legislaţiei în vigoare;
- să informeze salariaţii asupra condiţiilor de muncă şi asupra cerinţelor care privesc desfăşurarea relaţiilor de muncă, precizând norma de muncă, locul de muncă, atribuţiile şi răspunderile fiecăruia, programele individualizate de muncă;
- să asigure permanent condiţiile tehnice şi organizatorice avute în vedere la elaborarea normelor de muncă şi condiţiile corespunzătoare de muncă;
- să acorde salariaţilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de muncă şi din contractele individuale de muncă;
- să comunice periodic salariaţilor situaţia economică şi financiară a Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău;
- să plătească toate contribuţiile şi impozitele aflate în sarcina sa, precum şi să reţină şi să vireze contribuţiile şi impozitele datorate de salariaţi, în condiţiile legii;
- să asigure respectarea normelor legale privind durata timpului de lucru şi al celui de odihnă, precum şi condiţiile specifice, după caz, privind munca femeilor şi a tinerilor;
- să înscrie în registrul electronic de evidenţă al salariaţilor toate angajările, promovările şi modificările survenite în contractele individuale de muncă ale salariaţilor;
- să elibereze, la cerere, toate documentele care atestă calitatea de salariat a solicitantului;
- să asigure confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale salariaţilor;
- să plătească salariile înaintea oricăror alte obligaţii băneşti.
8.5.2 Drepturi şi obligaţii ale salariaţilor. Interdicţii
Art.14. Conform Legii nr. 53/ 2003 – Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, salariaţii au, în principal, următoarele drepturi:
- dreptul la salarizare pentru munca depusă;
- dreptul la repaus zilnic şi săptămânal;
- dreptul la concediu de odihnă anual;
- dreptul la egalitate de şanse şi de tratament;
- dreptul la demnitate în muncă;
- dreptul la securitate şi sănătate în muncă;
- dreptul la acces la formarea profesională;
- dreptul la informare şi consultare;
- dreptul de a lua parte la determinarea şi ameliorarea condiţiilor de muncă şi a mediului de muncă;
- dreptul la protecţie în caz de concediere;
- dreptul la negociere colectivă şi individuală;
- dreptul de a participa la acţiuni colective;
- dreptul de a constitui sau de a adera la un sindicat;
- alte drepturi prevăzute de lege sau de contractele colective de muncă aplicabile.
Art.15. Salariatului îi revin, în principal, următoarele obligaţii:
- respectarea strictă a programului de lucru;
- îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, conform fişei postului;
- respectarea disciplinei muncii, a ordinii şi curăţeniei la locul de muncă;
- respectarea prevederilor cuprinse în regulamentul intern, în contractul colectiv de muncă aplicabil precum şi în contractul individual de muncă;
- fidelitate faţă de Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău în executarea atribuţiilor de serviciu;
- respectarea măsurilor de securitate şi sănătate a muncii, prevenire şi stingere a incendiilor şi protecţie civilă;
- respectarea secretului de serviciu;
- respectarea altor prevederi cuprinse de lege sau de contractele colective de muncă aplicabile;
- apărarea bunurilor Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău, indiferent de localizarea acestora;
- informarea conducătorului locului de muncă despre orice situaţie perturbatoare sau generatoare de prejudicii;
- promovarea raporturilor colegiale şi menţinerea comportării corecte în cadrul relaţiilor de muncă;
- anunţarea conducătorului locului de muncă de către salariatul care beneficiază de concediu medical din prima zi de incapacitate de muncă;
- să folosească utilajele, maşinile, instalaţiile încredinţate la parametrii de funcţionare menţionaţi în documentaţia tehnică şi în condiţii de deplină siguranţă;
- să gospodărească cu grijă materiile prime, materialele, combustibilii şi energia, înlăturarea oricărei neglijenţe în păstrarea şi administrarea bunurilor materiale;
- să se asigure, atunci când este ultima persoană care părăseşte încăperea, că toate instalaţiile curente din dotare (instalaţii de alimentare cu apă, instalaţii electrice, instalaţii de gaz, etc.) se află în starea „Închis”;
- să respecte cu stricteţe normele de securitatea şi sănătatea muncii, cele privind folosirea echipamentului de protecţie şi de lucru, de protecţie civilă, de prevenire a incendiilor sau a oricăror situaţii care ar putea pune în primejdie clădirile, instalaţiile, ori viaţa, integritatea corporală sau sănătatea sa sau a altor persoane;
- să răspundă patrimonial, în temeiul normelor şi răspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău din vina şi în legătură cu munca sa.
Art.16. Salariatul are următoarele interdicţii:
- efectuarea de lucrări care nu au legătură cu sarcinile de muncă specifice;
- părăsirea locului de muncă fără aprobarea şefului ierarhic;
- pretinderea/ primirea de la alţi salariaţi, elevi sau persoane străine de avantaje pentru exercitarea atribuţiilor de serviciu;
- folosirea numelui Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău sau a compartimentului din care face parte în scopuri care pot duce la prejudicierea instituţiei;
- introducerea în incinta Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău a obiectelor sau produselor prohibite de lege;
- săvârşirea de acţiuni care pot pune în pericol imobilele Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău, salariaţii sau alte persoane, instalaţii, utilaje etc.;
- comiterea sau incitarea la orice act care tulbură buna desfăşurare a activităţii Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău;
- folosirea în interes personal a bunurilor Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău;
- simularea de boală şi/ sau nerespectarea tratamentului medical în perioada incapacităţii de muncă;
- înstrăinarea oricăror bunuri date în folosinţă sau păstrare;
- scoaterea din cadrul structurii organizaţionale în care îşi desfăşoară activitatea a bunurilor Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău, cu excepţia celor pentru care există aprobarea conducerii Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău;
- introducerea şi/ sau facilitarea introducerii în incinta Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău a persoanelor străine fără ca acestea să se afle în interes de serviciu;
- părăsirea locului de muncă, nesupravegherea utilajelor/ instalaţiilor cu grad ridicat de pericol în exploatare;
- intrarea sau ieşirea din incinta Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău prin alte locuri decât cele stabilite de conducerea Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău;
- introducerea în spaţiile Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău a unor materiale sau produse care ar putea provoca incendii sau explozii, cu excepţia celor utilizate în activitatea curentă;
- părăsirea postului de pază sau a locurilor de muncă reglementate de legi speciale;
- distrugerea şi/ sau deteriorarea materialelor sau a dispozitivelor specifice realizării atribuţiilor de serviciu;
- folosirea calităţii de salariat pentru obţinerea de avantaje în scop personal;
- introducerea în Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău a unor mărfuri în scopul comercializării acestora;
- accesul în incinta Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău în afara orelor de program fără acordul conducerii;
- accesul la locul de muncă sub influenţa băuturilor alcoolice sau a altor substanţe interzise de lege.
8.5.3 Reguli generale de comportament ale salariaţilor
Art.17. Loialitatea faţă de Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău
Statutul de angajat al Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău solicită ca toate cunoştinţele şi abilităţile profesionale să fie puse în slujba Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău, iar toate acţiunele întreprinse să fie în scopul promovării intereselor Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău.
Loialitatea şi ataşamentul faţă de obiectivele Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău vor fi apreciate în mod deosebit şi vor determina, împreună cu performanţele individuale, evaluarea activităţii.
Salariaţii nu trebuie să fie implicaţi niciodată în mod direct sau indirect în activităţi care ar putea prejudicia Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău. De asemenea, prin comportament nu vor întreprinde nimic care ar putea dăuna – moral sau material – Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău sau i-ar putea afecta reputaţia.
Art.18. Accesul la resursele materiale
Resursele materiale aflate la dispoziţia angajaţilor cu scopul exercitării funcţiei reprezintă bunuri ale Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău şi nu pot fi utilizate în scopuri personale.
Art.19. Date personale
Fiecare salariat are obligaţia să anunţe în termen de 5 (cinci) zile Secretariatul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău asupra oricărei modificări privind adresa şi numărul de telefon, starea civilă, preschimbarea actului de identitate, codul IBAN al contului personal sau alte date de importanţă pentru gestionarea dosarului personal.
Art.20. Ţinuta vestimentară
Nu există prescripţii speciale cu privire la ţinuta vestimentară a salariaţilor în timpul serviciului. Situaţiile speciale care decurg din aplicarea legislaţiei privind sănătatea şi securitatea în muncă sunt prevăzute în fişa postului.
Totuşi, salariaţii nu trebuie să piardă din vedere faptul că Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău este o instituţie de învăţământ şi, de asemenea, un spaţiu public. Ţinuta vestimentară şi personală trebuie să reflecte acest mediu şi, totodată, poziţia profesională şi ierarhică în cadrul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău.
Art.21. Concediul de boală
În caz de îmbolnăvire, salariatul are obligaţia să anunţe şeful ierarhic în legătură cu boala survenită, precum şi numărul de zile cât absentează.
La revenirea la locul de muncă, salariatul va prezenta un certificat medical eliberat pentru perioada cât a lipsit. Certificatul trebuie vizat de medicul de familie, medicul de medicina muncii, conducătorul locului de muncă de care aparţine şi luat în evidenţă de către Compartimentul Secretariat. În mod obligatoriu, până la finele lunii, perioada în care salariatul a absentat trebuie justificată.
În orice moment Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău îşi rezervă dreptul de a lua măsurile ce se impun, dacă se dovedeşte că s-a comis un fals sau un abuz ori dacă salariatul nu depune certificatele medicale corespunzătoare. Abuzul sau falsificarea pot constitui abateri disciplinare, împotriva cărora pot fi luate măsuri de sancţionare corespunzătoare.
Art.22. Competenţe
Competenţele (limitele în care salariatul poate lua decizii) sunt cele prevăzute în fişa postului. Va fi apreciat faptul că salariatul îşi asumă răspunderi proprii, în limitele competenţelor delegate. Iniţiativa şi capacitatea salariatului de a lucra independent (fără supraveghere) constituie criterii de care se va ţine seama în evaluarea performanţelor individuale.
Totuşi salariatul trebuie să se asigure că nu depăşeşte competenţele stabilite pentru postul ocupat. Salariatul poate solicita, dacă este cazul, lămuriri suplimentare de la şeful ierarhic superior.
Art.23. Relaţiile de colaborare
Salariaţilor le este solicitat un comportament adecvat, amabil şi colegial cu persoanele şi colegii cu care au relaţii de colaborare. Salariaţii vor furniza toate informaţiile de care este nevoie în exercitarea funcţiunilor de serviciu. Aceştia vor da dovadă de solicitudine şi nu vor crea stări conflictuale nedorite.
Art.24. Relaţiile ierarhice
Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău încurajează relaţiile ierarhice bazate pe efortul comun orientat către realizarea obiectivelor sale. Şefii de structuri, compartimente etc. poartă răspunderea pentru buna desfăşurare a activităţii din cadrul structurii organizaţionale pe care o coordonează.
Salariatului îi revine obligaţia îndeplinirii, la termen şi în condiţii bune, a tuturor sarcinillor încredinţate şi să respecte deciziile conducerii Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău sau a catedrei/ comisiei metodice, compartimentului etc. Conducătorii de structuri etc. sunt împuterniciţi să acţioneze în numele Directorului Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău şi să aprecieze performanţele şi rezultatele activităţii salariatului, în conformitate cu prevederile legislative în vigoare.
Disponibilitatea de a răspunde solicitărilor şi de a fi asumate responsabilităţi va fi apreciată în mod deosebit la evaluarea performanţelor individuale.
În cazul săvârşirii unor abateri sau dacă salariatul îşi îndeplineşte în mod nesatisfăcător atribuţiile, şefii ierarhici au obligaţia de a lua măsurile de sancţionare ce se impun.
Art.25. Relaţiile cu mass-media
Dacă un salariat este contactat de reprezentanţi ai mass-media, aceştia trebuie îndrumaţi către purtătorul de cuvânt al Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău. Salariatul nu va furniza reprezentanţilor mass-media informaţii privind Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău, dacă nu a fost abilitat în acest sens de către conducerea Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău.
Art.26. Apeluri telefonice. Activitatea de copiere/ multiplicare.
Telefoanele şi copiatoarele Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău vor fi utilizate numai în interesul serviciului şi numai de persoanele care au ca sarcini de serviciu utilizarea acestor dispozitive.
În cazul în care un salariat este apelat în interes personal, se solicită să limiteze durata convorbirii.
Art.27. Menţinerea ordinii şi curăţeniei
Salariaţii au obligaţia să menţină ordinea şi curăţenia la locul de muncă şi în spaţiile de folosinţă comună. Echipamentele, aparatura şi mobilierul trebuie să fie într-o perfectă stare de curăţenie.
Birourile, sălile de clasă, laboratoarele etc. vor avea în permanenţă un aspect plăcut şi civilizat, atât pe durata programului de lucru, cât şi după terminarea acestuia. Ceştile goale, paharele, ambalajele de orice tip nu vor fi lăsate la vedere.
Şefii compartimentelor au obligaţia de a urmări în mod special modul de îndeplinire a acestor prevederi şi de a lua măsurile ce se impun.
8.5.4. Organizarea timpului de lucru şi de odihnă
Art.28. (1) Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/ zi, 40 de ore pe săptămână. Ora începerii şi ora terminării programului de lucru sunt aprobate de către conducerea Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău, după cum urmează:
- Pentru activitatea didactică cu beneficiarii educaţiei, programul personalului implicat se desfăşoară între orele 800 – 1800, conform orarului didactic şi statului de funcţiuni.
- Pentru personalul didactic auxiliar, programul este între orele 730 – 1530 ;
- Pentru personalul de îngrijire din cadrul administraţiei Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău, programul este între orele 730 – 1530, respectiv 1200 -2000 .
(2) La începutul şi sfârşitul programului de lucru, salariaţii sunt obligaţi să semneze în condica de prezenţă care va fi verificată zilnic de către conducătorul locului de muncă din care fac parte. Pe baza acestor evidenţe se întocmeşte foia colectivă de prezenţă (pontaj) care va fi înaintată Compartimentului Secretariat în vederea întocmirii statelor de plată a salariilor. Salariatul care, prin atribuţiile de serviciu, răspunde de întocmirea foii colective de prezenţă (pontajului) răspunde, în condiţiile legii, de realitatea şi exactitatea datelor consemnate în aceasta.
(3) În cazuri excepţionale, datorate de existenţa unor lucrări urgente, la solicitarea Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău, se pot efectua ore suplimentare de cel mult 8 ore/ săptămână, cu acordul salariatului, conform prevederilor Contractului Colectiv de Muncă. Compensarea orelor suplimentare se face cu timp liber corespunzător, conform reglementărilor legale în vigoare.
(4) Timpul de odihnă se acordă sub formă de repaus săptămânal, în două zile consecutive, de regulă sâmbătă şi duminică.
Art.29. Sărbători legale
Zilele de sărbători legale şi religioase în care nu se lucrează sunt:
- 1 şi 2 ianuarie – Anul Nou;
- 24 ianuarie;
- prima şi a doua zi de Paşti;
- 1 mai;
- prima şi a doua zi de Rusalii;
- 15 august - Adormirea Maicii Domnului;
- 30 noiembrie – Sfântul Apostol Andrei cel Întâi chemat, Ocrotitorul României;
- 1 decembrie – Ziua Naţională a României;
- prima şi a doua zi de Crăciun.
- două zile pentru fiecare dintre cele 3 sărbători religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase legale, altele decât cele creştine, pentru persoanele aparţinând acestora.
Art.30. Concediu plătit pentru evenimente familiale deosebite
În cazul unor evenimente familiale deosebite, salariaţii au dreptul la zile libere plătite, care nu se includ în durata concediului de odihnă.
Evenimentele familiale deosebite şi numărul zilelor libere plătite sunt stabilite prin lege, prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin prezentul Regulament Intern, după cum urmează:
- căsătoria salariatului - 5 zile lucrătoare;
- naşterea unui copil - 5 zile lucrătoare, plus încă 10 zile lucrătoare în cazul mamei dacă aceasta a urmat un curs de puericultură, făcând dovada efectuării acestuia;
- căsătoria unui copil - 3 zile lucrătoare;
- decesul soţului/ soţiei sau al rudelor până la gradul III inclusiv (copil, părinţi, bunici, fraţi/surori) ale salariatului – 5 zile lucrătoare;
- schimbarea locului de muncă cu schimbarea domiciliului/ reşedinţei - 5 zile lucrătoare;
- decesul socrilor salariatului – 3 zile lucrătoare;
- schimbarea domiciliului – 3 zile lucrătoare;
- îngrijirea sănătăţii copilului – 1 zi lucrătoare (pentru familiile cu un copil sau 2 copii), respectiv 2 zile lucrătoare (pentru familiile cu trei sau mai mulţi copii).
În situaţiile în care evenimentele familiale deosebite prevăzute anterior intervin în perioada efectuării concediului de odihnă, acesta se suspendă şi va continua după efectuarea zilelor libere plătite.
Personalul care asigură suplinirea salariaţilor care beneficiază de concediu plătit pentru evenimente familiale deosebite va fi remunerat corespunzător, în condiţiile legii.
Art.31. Concediul fără plată
(1) Pentru rezolvarea unor situaţii personale, salariaţii au dreptul la concedii fără plată, a căror durată însumată nu poate depăşi 30 de zile lucrătoare pe an calendaristic; aceste concedii nu afectează vechimea în învăţământ.
(2) Salariaţii care urmează, completează, îşi finalizează studiile, precum şi cei care se prezintă la concursul pentru ocuparea unui post sau unei funcţii în învăţământ au dreptul la concedii fără plată pentru pregătirea examenelor sau a concursului, a căror durată nu poate depăşi 90 de zile lucrătoare pe an calendaristic; aceste concedii nu afectează vechimea în învăţământ/ în muncă.
(3) Salariaţii beneficiază şi de alte concedii fără plată, pe durate determinate, stabilite prin acordul părţilor.
(4) Cadrele didactice titulare au dreptul la concediu fără plată pe timp de un an şcolar, o dată la 10 ani, cu aprobarea Consiliului de Administraţie, cu rezervarea postului didactic/ catedrei pe perioada respectivă.
Art.32. Concediul de odihnă anual
(1) Pentru personalul didactic auxiliar şi nedidactic, concediul de odihnă se acordă în funcţie de vechimea în muncă, astfel:
Vechimea în muncă Durata concediului de odihnă
până la 5 ani 21 zile lucrătoare
între 5 şi 15 ani 24 zile lucrătoare
peste 15 ani 28 zile lucrătoare
(2) Perioada de efectuare a concediului de odihnă pentru fiecare salariat se stabileşte de către Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău împreună cu reprezentantul organizaţiei sindicale, în funcţie de interesul învăţământului şi al velui în cauză, în primele două luni ale anului şcolar. La programarea concediilor de odihnă ale salariaţilor se va ţine seama şi de specificul activităţii celuilalt soţ.
(3) Cadrele didactice beneficiază de un concediu de odihnă de 62 de zile lucrătoare.
Art.33. Concedii de odihnă suplimentare
Conform Adresei nr. 4082 din 13.04.1993 de la Ministerul Învăţământului, se acordă concedii de odihnă suplimentare pentru următoarele categorii de personal:
1. Personal care execută lucrări de multiplicare cu aparatură pentru
2. copiere sau heliograf - 3 zile
3. Personal care lucrează pe video-calculatoare - 4 zile
Acest concediu de odihnă suplimentar se acordă pentru salariaţii care desfăşoară permanent aceste activităţi, pe baza unui referat întocmit de şeful direct şi avizat de către Comitetul de securitatea şi sănătatea muncii şi aprobat de către Consiliul de Administraţie.
Personalul care lucrează în condiţii de muncă deosebite beneficiază de un concediu suplimentar cuprins între 4 şi 10 zile lucrătoare, conform Adresei M.I.S. nr. 9982 din 25.08.1992.
Art.34. Zi lucrătoare liberă pentru îngrijirea sănătăţii copilului
În conformitate cu prevederile Legii nr. 91/ 2014 privind acordarea unei zile lucrătoare libere pe an pentru îngrijirea sănătăţii copilului, ziua lucrătoare liberă pentru îngrijirea sănătăţii copilului se acordă în condiţiile prevăzute de prezenta lege, în scopul de a asigura posibilitatea părinţilor sau reprezentanţilor legali ai copilului de a verifica anual starea de sănătate a acestuia.
Titularii dreptului la ziua lucrătoare liberă sunt părinţii, respectiv reprezentanţii legali ai copilului, asiguraţi în cadrul sistemului asigurărilor sociale de stat.
Persoanele prevăzute la aliniatul anterior au dreptul la ziua lucrătoare liberă, în condiţiile prevăzute de prezenta lege, pentru îngrijirea sănătăţii copilului, fără obligaţia angajatorului de a plăti drepturile salariale aferente.
Sunt consideraţi copii minori aflaţi în îngrijirea şi întreţinerea părinţilor sau a reprezentanţilor legali cei cu vârste cuprinse între 0-18 ani.
Ziua lucrătoare liberă se acordă la cererea unuia dintre părinţi, la alegere, respectiv a reprezentantului legal al copilului, justificat ulterior cu acte doveditoare din partea medicului de familie al copilului, din care să rezulte controlul medical efectuat.
Cererea părintelui, respectiv a reprezentantului legal al copilului va fi depusă cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de vizita la medic şi va fi însoţită de o declaraţie pe propria răspundere că în anul respectiv celălalt părinte sau reprezentant legal nu a solicitat ziua lucrătoare liberă şi nici nu o va solicita.
În cazul în care, în urma unor verificări efectuate de către angajator, se constată că ambii părinţi au solicitat ziua lucrătoare liberă contrar legii, va fi anulată posibilitatea ulterioară de a mai beneficia, vreodată, de prevederile legii.
Pentru familiile sau persoanele cu 2 copii se acordă tot o zi lucrătoare liberă pe an, pentru îngrijirea sănătăţii copiilor, ca şi în cazul unui singur copil.
Pentru familiile sau persoanele cu 3 sau mai mulţi copii se acordă două zile lucrătoare libere pe an, consecutive sau separate, după cum decide conducerea Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău.
În cazul în care niciunul dintre părinţi, respectiv dintre reprezentanţii legali ai copilului nu va solicita ziua lucrătoare liberă, aceasta nu se va reporta în anul viitor calendaristic.
8.5.5. Salarizarea şi alte drepturi salariale
Art.35. Salariul cuprinde salariul de bază, indemnizaţiile, sporurile, premiile, precum şi alte drepturi băneşti corespunzătoare fiecărei categorii de personal, conform legii.
Salariul de bază este reglementat de Legea cadru nr.284/ 2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, Legea 63/ 2010 şi de celelelate reglementări specifice ulterioare.
Salariile se plătesc înaintea oricăror alte obligaţii băneşti ale angajatorilor.
Personalul didactic şi didactic-auxiliar beneficiază de spor pentru vechimea în muncă, calculată după cum urmează:
Tranşa de vechime Spor la salariul de bază
3-5 ani 5%
5-10 ani 10%
10-15 ani 15%
15-20 ani 20%
peste 20 ani 25%
Pentru personalul nedidactic, în conformitate cu prevederile Legii cadru nr.284/ 2010, art.11, al.3, sporul pentru vechimea în muncă se calculează după cum urmează:
Tranşa de vechime Spor la salariul de bază
3-5 ani 7,5% (3 clase de salarizare)
5-10 ani 12,5% (5 clase de salarizare)
10-15 ani 17,5% (7 clase de salarizare)
15-20 ani 20% (8 clase de salarizare)
peste 20 ani 22,5% (9 clase de salarizare)
Sporul corespunzător vechimii în muncă, calculat conform prevederilor de mai sus, se plăteşte începând cu data de 1 a lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea.
Salariaţii pot primi, în condiţiile legii, şi alte sporuri, indemnizaţii şi drepturi băneşti, conform reglementărilor legale şi în limita fondurilor alocate.
8.5.6. Reguli privind protecţia, igiena şi securitatea în muncă în cadrul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău
Cu privire la respectarea reglementărilor legale privind protecţia, igiena şi securitatea în muncă, în cadrul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău se aplică Procedura privind securitatea şi sănătatea în muncă cod PO.AD.05.
8.5.7. Reguli privind respectarea principiului nediscriminarii şi al înlăturarii oricărei forme de încălcare a demnităţii
Cu privire la respectarea principiului nediscriminării şi al înlăturarii oricărei forme de încălcare a demnităţii, în Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău se aplică Codul de etică profesională şi integritate cod COD.01.
8.5.8. Reguli de soluţionare a cererilor sau a reclamaţiilor individuale ale salariaţilor
Cu privire la soluţionarea cererilor sau a reclamaţiilor individuale ale salariaţilor, în cadrul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău se aplică, după caz, Codul de etică profesională şi integritate cod COD.01, Procedura privind abaterile disciplinare PS.05, Procedura privind semnalarea neregularităţilor cod PS.08, Procedura privind primirea şi expedierea corespondenţei cod PO.SCT.08.
8.6. Informarea salariaţilor şi altor persoane interesate
Art.36. (1) Regulamentul Intern se aduce la cunoştinţă salariaţilor prin grija conducerii Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău şi îşi produce efectele faţă de salariaţi din momentul încunoştinţării acestora.
(2) Obligaţia de informare a salariaţilor cu privire la conţinutul regulamentului intern trebuie îndeplinită de conducerea Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău.
(3) Regulamentul Intern, revizuit şi aprobat anual, se aduce la cunoştinţa salariaţilor prin afişare la sediu (disponibil în format letric la Secretariat şi în Cancelaria unităţii de învăţământ) şi, eventual, pe pagina web a unitaţii de învăţământ. Secretarul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău este responsabil pentru colectarea semnăturilor de luare la cunoştinţă, de către întreg personalul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău, a prevederilor Regulamentului Intern.
(4) Regulamentul Intern, revizuit şi aprobat anual, se aduce la cunoştinţa beneficiarilor primari ai educaţiei prin discuţie publcă în cadrul orelor de dirigenţie.
(5) Regulamentul Intern, revizuit şi aprobat anual, se aduce la cunoştinţa părinţilor prin discuţie publică, în cadrul lectoratelor cu părinţii.
Art. 37. Orice modificare ce intervine în conţinutul Regulamentului Intern este supusă procedurilor de informare prevăzute la art. 155.
Art. 38. Controlul legalităţii. (1) Orice salariat interesat poate sesiza angajatorul cu privire la dispoziţiile regulamentului intern, în măsura în care face dovada încălcării unui drept al său.
(2) Controlul legalităţii dispoziţiilor cuprinse în regulamentul intern este de competenţa instanţelor judecătoreşti, care pot fi sesizate în termen de 30 de zile de la data comunicării de către angajator a modului de soluţionare a sesizării formulate potrivit alin. (1).
8.7. Dispoziţii finale
Art. 39. Se interzice constituirea de fonduri de protocol sau a oricărui alt fond destinat derulării examenelor/ evaluărilor naţionale.
Art. 40. În Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău fumatul este interzis, conform prevederilor legislaţiei în vigoare şi aplicând Procedura pentru prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din tutun cod PO.CA.09.
Art. 41. În Şcoala Gimnazială Oituz, jud. Bacău se asigură dreptul fundamental la învăţătură şi este interzisă orice formă de discriminare a preşcolarilor/ copiilor/e levilor şi a personalului din unitate.
9. RESPONSABILITĂŢI
9.1. Comisia funcţională pentru elaborarea RI
- elaborează regulamentul
9.2. Consiliul profesoral (la care participă cu drept de vot şi personalul didactic auxiliar şi administrativ/ nedidactic)
- dezbate proiectul regulamentului;
- formulează amendamente;
9.3. Consiliul de Administraţie
- Aprobă regulamentul
9.4. Secretariatul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău
- Înregistrează şi arhivează Regulamentul Intern
- Afişează regulamentul la avizierul Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău
- Colectează semnăturile de luare la cunoştinţă a prezentului regulament
9.5. Personalul didactic
- prezintă Regulamentul intern elevilor şi părinţilor, în şedinţe cu elevii şi părinţii
- Respectă şi aplică Regulamentul Intern
- Semnează de luare la cunoştinţă a prevederilor Regulamentului Intern
9.6. Personalul didactic auxiliar, nedidactic, educabilii şi părinţii
- Respectă şi aplică Regulamentul Intern
- Semnează de luare la cunoştinţă a prevederilor Regulamentului Intern.
10. ÎNREGISTRĂRI
10.1. Indicatorul ediţiilor şi al reviziilor
10.2. Lista de difuzare
10.3. Listele de luare la cunoştinţă a prevederilor Regulamentului Intern
10.4. Contractele educaţionale
11. ANEXE ŞI FORMULARE
Anexa REG.01-A1 Organigrama Şcolii Gimnaziale Oituz, jud. Bacău
12. CUPRINS
Numărul componentei în cadrul procedurii operaţionale Denumirea componentei din cadrul procedurii operaţionale Pag
1 Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei/ reviziei 1
2 Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor 2
3 Lista de difuzare 2
4 Scopul 2
5 Domeniul de aplicare 2
6 Documente de referinţă 3
7 Definiţii şi abrevieri 3
8 Descrierea activităţii 4
9 Responsabilităţi 17
10 Înregistrări 17
11 Anexe şi formulare 18
12 Cuprins 18
Faceți căutări pe acest blog
Amplasată într-un cadru natural pitoresc, Școala Gimnazială Oituz ființează încă din anul 1924 în centrul comunei. Şcoala oituzeană are o bogată tradiție în educarea tinerilor și în promovarea valorilor morale( BINE, ADEVĂR și FRUMOS ) deşi criza socio-economică contemporană interferează cu dificultățile care intervin în cultivarea modelelor viabile din familie și societate. Școala noastră are un număr de 32 de profesori și 507 elevi și preșcolari.
- Solicitați un link
- X
- Alte aplicații
Postări populare
Publicat de
Scoala Oituz2
Completare rezultate clasa pregătitoare+ EN246
- Solicitați un link
- X
- Alte aplicații
Comentarii