VIZIUNEA MEN ,,EDUCAȚIA NE UNEȘTE”

RAPORT PRIVIND DEZBATEREA VIZIUNII ,,EDUCAȚIA NE UNEȘTE” Unitatea de învățământ ȘCOALA GIMNAZIALĂ OITUZ Data organizării dezbaterii: 31 mai 2019 Coordonator dezbatere: Prof. Boghiu Mihaela Date de contact: mihaela.boghiu@yahoo.com Aspecte pozitive semnalate: *scopul, principiile și valorile educației sunt corect formulate (clasice); *necesitatea colaborării școală-familie-comunitate; *relația profesor- elev pe orizontală nu pe verticală, adică cooperare în loc de subordonare; *profesorul creează contexte de învățare individuală; *atingerea obiectivelor de învățare pentru fiecare copil sunt în responsabilitatea fiecărui actor implicat, de la familie, la școală, la comunitate; *autonomia școlilor și independența decizională a profesorilor; * școala asigură hrană pentru toți copiii, pe durata programului școlar, precum și rechizite și alte mecanisme de suport social, care garantează egalitatea de șanse. Aspecte care îngrijorează, limite ale propunerii de viziune: *scăderea finanțării de la bugetul de stat la 75% duce la creșterea decalajului dintre mediul rural și mediul urban; *transormarea educației în afacere; * riscul pierderii titularizării cadrelor didactice; *pregătirea cadrelor didactice prin program de master de 2 ani, deși acestea dețin diplome de licență și sunt evaluate anual de catre CA-ul unității de învățământ; *instalarea unei crize de încredere între părinți, cadre didactice, factori politici, birocrație, ,,dosariade”, viitor incert... *lipsa unei legislații privind rolul jucat de familie/autorități locale în actul educațional; *transformarea cadrelor didactice în asistenți sociali, prin implicarea lor activă în viața fiecărei familii *deformarea imaginii cadrului didactic, elevul, familia, comunitateta locală având mai multe drepturi ,responsabilitățile revenind în sarcina profesorului; *nu este oportună împărțirea parcursului școlar obligatoriu în durate 6 ani-3ani-3ani; *spațiul deschis în permanență/ cluburile de artă și sport sunt organizate permanent, în colaborare cu actori din comunitate prin descoperirea înclinațiilor, aptitudinilor și talentrului copiilor- resursa timp; *consilierul de carieră care ar trebui să preia rolul dirigintelui și are dreptul să decidă destinul tânărului; *viziune idealistă, formă fără fond, nu se ține cont de infrastructura școlară; *Bacalaureatul diferențiat limitează alegerea profilului pentru viitorul student; *este un experiment social pe care România nu și-l permite; Recomandări și scenarii de implementare: *viziunea propune o reformare a curriculum-ului, iar programa presupune abilitare currriculară; *revizuirea programelor școlare, adecvarea informațiilor cu perioada de timp în care trăim, necesitatea selectării disciplinelor de învățământ în funcție de descoperirile științifico-tehnologice; *un act managerial de calitate presupune existența unei echipe, liderul educațional nu poate manageria singur o unitate de învățământ, chiar dacă este degrevat de ore în totalitate, este nevoie de un leadership de echipă; *pregătirea cadrelor didactice să se facă prin activități de mentorat la nivelul comisiilor metodice și a cercurilor pedagogice sau prin platforme educaționale, cadrul didactic fiind autodidact; * ponderea membrilor CA-ului unei unități de învățământ să fie mai mare pentru cadrele didactice, astfel încât hotărârile CA să fie luate de persoane calificate din sistemul de învățământ; *evaluarea CD să fie făcută de către CA-ul unității de învățământ unde funcționează ca angajat; Note generale despre dezbatere: Dinamică, nemulțumire, discuții aprinse....

Comentarii

Postări populare